Композиційні особливості західноукраїнської традиційної інструментальної ансамблевої музики

Автор(и)

  • Iryna Fedun Львівський національний університет імені Івана Франка, кафедра української фольклористики імені академіка Філарета Колесси, Україна https://orcid.org/0000-0001-6359-9338

DOI:

https://doi.org/10.31318/2522-4212.2020.15.219359

Ключові слова:

народний інструментальний ансамбль, композиція, фактура, види багатоголосся, лад, мелодика, ритміка, темп, динаміка, музична форма

Анотація

Проаналізовано характерні особливості композицій західноукраїнської народноінструментальної ансамблевої музики ХХ – перших десятиліть ХХІ століття на основі власних записів, архівних і друкованих матеріалів. Зокрема, розглядаються такі істотно важливі компоненти традиційної ансамблевої інструментальної музики: загальний баланс звучання, функції інструментальних партій та їх рольова диференціація, види інструментального багатоголосся, ладова будова, мелодика, ритміка, темпи, динаміка, музичні форми

Біографія автора

Iryna Fedun, Львівський національний університет імені Івана Франка, кафедра української фольклористики імені академіка Філарета Колесси

Ірина Федун

Посилання

But, O. (2001). Vtora yak mekhanizm tvorennia ansamblevykh form ukrainskoi tradytsiinoi instrumentalnoi muzyky [«Vtora» as a mechanism for creating ensemble forms of Ukrainian traditional instrumental music] (Master's thesis), 80 p. Kyiv: NMAU named after P. I. Tchaikovskiy [in Ukrainian].

Fetysov, І. (2004). Forma tantsiuvalnykh nahravan v konteksti folklornoho poniattia «kolino» [Form of dance tunes in the context of the folklore concept «knee»]. Problemy etnomuzykolohii [Problems of Music Ethnology], Iss. 2, 255– 265. Kyiv [in Ukrainian].

Harasymchuk, R. (2008). Narodni tantsi ukraintsiv Karpat [National Dances of Ukrainian Carpathians]: in 2 vol. Knyha persha. Hutsulski Tantsi [Book one. Hutsul dances], 608 p. Lviv. [in Ukrainian].

Harasymczuk, R. W. (1939). Tańcie huculskie [Hutsul Dances], 156 p. Lviv: Ruch [in Polish].

Humeniuk, A. (Ed.). (1962). Ukrainski narodni tantsi [Ukrainian Folk Dances], 360 p. Kyiv: AN USSR [in Ukrainian].

Jarmola, V. (2011). Skrypkova tradytsiia Rivnensko-Volynskoho Polissia (seredovyshche-instrument-vykonavetsrepertuar) [Violin tradition of Rivne-Volyn Polissya (environment-instrument-performer-repertoire)]. (Candidate’s thesis), 162 p. Lviv: LNMA named after M. Lysenko [in Ukrainian].

Khai, М. (2002). Muzyka Boikivshchyny [Music of Boykivshchyna], 303 p. Kyiv: Rodovid [in Ukrainian].

Khai, М. (2007). Muzychno-instrumentslna kultura ukraintsiv (folkliorna tradytsiia) [Musical Instrumental Culture of Ukrainians (Folklore Tradition)], 544 p. Kyiv – Drohobych: Kolo [in Ukrainian].

Khai, М. (2011). Ukrainska instrumentalna muzyka usnoi tradytsii [Ukrainian Instrumental Music of Oral Iradition], 472 p. Kyiv – Drohobych: Kolo [in Ukrainian].

Lukaniuk, B. (1989). Dyferentsialnyi pryntsyp taktuvannia [Differential timing principle]. Aktualni pytannia metodyky fiksatsii ta transkryptsii tvoriv narodnoi muzyky [Current Issues of Methods of Recording and Transcription of Folk Music], 59–86. Kyiv: KDK named after P. I. Tchaikovskiy. [in Ukrainian].

Lukaniuk, B. (2017). Muzychnyi chasokilkisnyi rytm [Musical Quantitative Rhythm], 304 p. Lviv: LNMA named after M. Lysenko [in Ukrainian].

Lukaniuk, B. (2020). Kurs lektsii z muzychnoho folkloru [Course of lectures on musical folklore]. Lviv: LNMA named after M. Lysenko, (Preprint) 301 p. [in Ukrainian].

Matsievskii, I. (1972). O podvizhnosti i ustoichivosti struktury v sviazi s improvizatsionnostiu [On the mobility and stability of the structure in connection with improvisation]. In the book I. I. Zemtsovskiy. (Ed.). Slavianskii muzykalnyi folklore [Slavic musical folklore], 299–339. Moskow: Muzyka [in Russian].

Matsievskii, I. (1985). Troista muzyka: k voprosu traditsionnykh instrumentalnykh ansamblei [Troista music: on the issue of traditional instrumental ensembles]. Artes populares, 14, 95–120. Budapest: Szerkesztette Voigt. [in Russian].

Matsievskyi, I. (2012). Muzychni instrumenty hutsuliv [Hutsul musical instruments], 464 p. Vinnytsia: Nova Knyha [in Ukrainian].

Miuller, T. (2019). Heterophoniya [Heterophony]. Retrieved from URL: https://www.belcanto.ru/geterofonia.html (date of review 16.03.2020) [in Russian].

Murzina, O. (2016). Narodne bahatoholossya [Folk Part Singing]. In the book O. Shevchuk, B. Filts (Eds). Istoriya ukrayinskoyi muzyky: u 7 tomah. Tom1: Vid naydavnishykh chasiv do XVIII stolittya. Knyha 1: Narodna muzyka [History of Ukrainian Music: In 7 volumes. Volume 1: From Ancient times to the 18th century, Book1: Folk Music], рр. 340–368. Kyiv: M. T. Rylskyi Institute of Art, Folklore Studies and Ethnology of the National Academy of Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

Nazina, I. (1989). Belaruskaia narodnaia instrumentalnaia muzyka [Belarusian folk instrumental music], 654 p. Minsk: Navuka i tekhnika [in Belorussian].

Shevchuk, О. (2019). Shche raz pro ukrainske narodne bahatoholossia (typy fakturnoho ustroiu) [Once again about the Ukrainian Folk Part Singing (the Types of Textural Structure)]. Problemy etnomuzykolohii [Problems of Music Ethnology], Iss. 14, 49–76. Kyiv [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31318/2522-4212.2019.14.183850

Skorobogatchenko, А. (1994). Profiessionalnaia narodno-instrumientalnaia ansamblievaia kultura Zapadnoho Poozeria (k probleme zvukoidieala v traditsii bielorussov) [Professional folk instrumental ensemble culture of the Western Poozerie (to the problem of the sound ideal in the tradition of Belarusians)]. (Candidate’s thesis). In 2 vol. Vol. 1: 152 p. Vol. 2: 282 p. Sankt-Peterburg: RIII [in Russian].

Suprun-Jaremko, N. (2010). Spetsyfika ukrainskoho narodnoho instrumentalnoho bahatoholossia [Specifics of Ukrainian folk instrumental polyphony]. In the book: N. Suprun-Jaremko. Muzykoznаvchi pratsi [Musicological Works], pp. 354–362. Rivne: Publisher O. Zen [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-29

Номер

Розділ

Розділ І. Питання історії та теорії музичного фольклору