З історії акустичних вимірювань в етномузикології
DOI:
https://doi.org/10.31318/2522-4212.2018.13.145704Ключові слова:
акустичний аналіз, традиційна музика, цифрові технології, вільний звуковисотний стрійАнотація
Розвиток технологій відкриває нові можливості в багатьох сферах людської діяльності, і, в першу чергу, в наукових дослідженнях. Етномузикологія впродовж всього свого існування зверталася до записуючої та обчислювальної техніки. Увага до акустичних вимірювань при аналізі народної музики обумовлена бажанням удосконалити існуючі методи та отримати точні дані в суперечливих аспектах дослідження, де слух дослідника безсильний. Українська сучасна етномузикологія потребує фундаментального розвитку в цій сфері з використанням новітніх технологій, адже результати акустичних аналізів допоможуть етномузикологам зазирнути за межі власних слухових можливостей та опиратися на більш об’єктивні дані в своїх дослідженнях традиційної музики.
Завантаження
Посилання
Abraham, O. Hornbostel, E.M. fon (2010) Propozytsiii do transcrybuvanny ekzotychnykh melodii [Suggestions for transcribing exotic melodies]. IX konferenciia doslidnykiv narodnoii muzyky Chervonorusskyh ta Sumizhnyh Zemel' − IX conference of researches of folk music of Chervonorus'ki and adjacent Lands. − 1-22. Lviv. [in Ukrainian].
Aldoshyna, I., Pritts, R. (2006) Muzykal'naya akustika. Saint-Petersburg: Saint-Petersburg Humanity University. [in Russian].
Aleksyeiev, E. (1988) Fol'klor v kontexte sovremennoi kul'tury: rassuzhdeniia o sud'bakh narodnoi pesni. Moskow. [in Russian].
Ambrazevičius, R., Budrys, R., Visnevska, I. (2015) Scales in Lithuanian Traditional Music: Acoustics, Cognition, and Context. Kaunas: Kaunas University of Technology. [in English].
Baranovsky, P. (1959) Universal'nyi pribor dlya issledovaniia slukhovoi chuvstvitel'nosti (poliaudiograph) [Universal device for the study of auditory sensitivity (polyaudiograph)]. Voprosy psikhologii, 1 − 177-183. Kyiv [in Russian]
Baranovsky, P., Iytsevych, Ie. (1947) Zvukovysotnyi analiz svobodnogo melodicheskogo stroya [Pitch analysis of free melodic scale]. Kyiv: AN URSR. [in Russian].
Chekanovska, A. (1983) Muzykal'naya etnographiia. Metodologiia i metodika. Moskow. [in Russian].
Elschek, О. (1961) Etnomusikologia a elektro-akustika. Slovensky narodopis, 2, 300-301. [in Slovenian].
Goshovskyi, V. (1964) Folklor i kibernetika [Folklor and cybernetics]. Sovetskaia muzyka, 11 − 74-83. Moskow. [in Russian].
Harbuzov, N. (1951) Vnutrizonnyi intonatsionnyi sluh i metody iego razvitiya [Intraband intonational hearing and methods of its development]. Moskow − Leningrad: Muzgiz. [in Russian].
Helmholtz, H. (2013) Ucheniie o slukhovych oschyuscheniiakh kak phisiologicheskaia osnova dlya teorii muzyki. Moskow. [in Russian].
Kvitka, K. (1971) Pervobytnyie zvukoryady [Primitive scales]. Izbrannyie trudy v dvukh tomakh, 1 − 215-274. Moskow. [in Russian].
Kvitka, K. (1973) Vstupitel'nyie zamechaniia k muzykal'no-etnographicheskim issledovaniiam [Introductory remarks on musical and ethnographic research]. Izbrannyie trudy v dvukh tomakh, 2 − 3-27. Moskow. [in Russian].
Matziievskyi, I. (2010) Etnomuzykoved i traditzii: Vechnoie vzaimodeistviie [Ethnomusicologist and Tradition: Eternal Interaction]. Folklor i my: traditsionnaya kultura v zerkale otrazhenii − Folklor and we: traditional culture in the mirror of its reception − 151-157. Saint-Petersburg: Russian Institute of History of Sciences. [in Russian].
Mazurenko, A. (2013) Pereintonuvannya iak fenomen doslidnyts'koii interpretatsiii folklornogo textu. Do pytannya vil'nogo zvukovysotnogo stroiu [Re-interpretation as a phenomenon of research interpretation of folk text. To the issue of free pitch scale]. Problemy etnomusikologiii − The Problems of ethnomusicology, 9 − 183-195. Kyiv. [in Ukrainian].
Pyartlas, Zh. (2010) O probleme vospriiatiia i notatsii ladov s podvizhnymi stupenyami: eksperiment Listopadova i seutskie arkhaicheskiie zvukoryady [To the problem of reception and notation of scales with mobile degrees: the experiment of Listopadov and the setoic archaic scales]. Folklor i my: traditsionnaya kultura v zerkale otrazhenii − Folklor and we: traditional culture in the mirror of its reception − 158- 170. Saint-Petersburg: Russian Institute of History of Sciences [in Russian].
Sachs C. (2008) The Rise of music in the ancient world, East and West. N.Y. Sokal'skyi, P. (1888) Russkaia narodnaia muzyka. Issledovaniie. Kharkiv. [in Russian].
Zemtsovsky, I. (2002) Apologiia texta [The Apologia of text]. Musical'naya Academia − Music Academy, 4 − 100-110. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Проблеми етномузикології» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.