Сучасний центр української етномузикології (до 25-річчя діяльності Лабораторії етномузикології НМАУ імені П.І. Чайковського)
DOI:
https://doi.org/10.31318/2522-4212.2017.12.132584Ключові слова:
Проблемна науково-дослідна лабораторія етномузикології, фольклорна експедиція, нотна транскрипція, мелоареалогія, виконавська реконструкція етнічної музикиАнотація
Стаття, приурочена до 25-ліття Проблемної науково-дослідної лабораторії (ПНДЛ) етномузикології Національної музичної академії України імені П. Чайковського, інформує про основні напрями її діяльності. Це експедиційно-польова робота в Україні та на маргінальних українських етнічних територіях за межами державних кордонів; архівація і збереження аудіо-фонду, нотна транскрипція пісенних текстів і мелодій; теоретичні дослідження народної музики включно з мелоареалогією; виконавська реконструкція автентичних музичних традицій; пропагування етнічної музики. Висвітлено основні досягнення ПНДЛ за 25 років її діяльності.Завантаження
Посилання
Danyleiko, I. (2010). Audiofond Kyivskoi laboratorii etnomuzykolohii: polyovi zapysy 2004–2010 rokiv [Audio Fund of the Kyivan Laboratory of Ethnomusicology: Field Recordings of the 2004–2010th years]. In Klymenko I. V. (Eds.) [Problems of Ethnomusicology. Collection of scientific articles]. Kyiv: Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music, The Problematic Scientific Research Laboratory of Music Ethnology, Iss. 5, pp. 232–241 [in Ukrainian].
Ivanytskyi, A. (2006). «Drevo». Ukrainska muzychna entsyklopediia (dali – UME) – Ukrainian Musical Encyclopedia (hereinafter – UME). Kyiv: Institute of Art Studies, Folklore Studies and Ethnology, named after M. T. Rylskyi, 2006. Vol. 1, pp. 653–654.
Khaj, M. (2016) «Nadobryden'». UME – UME. Kyiv, 2016. Vol. 4., pp. 18–19.
Klymenko, I. (2003) Arkhiv audiozapysiv ukrainskoho folkloru v Laboratorii muzychnoi etnohrafii [Archive of audio recordings of Ukrainian folklore in Laboratory of musical ethnography]. [Problems of Ethnomusicology. Collection of scientific articles]. Issue 2. Kyiv, pp. 338–357.
Klymenko, I. Litopys folklorystychnykh podii [Chronicle of folkloristic events]. [Problems of Ethnomusicology. Collection of scientific articles]. Issues 5, 6, 7, 8, 11, 12. Kyiv, 2010, 2011, 2012, 2013, 2018, 2017.
Klymenko, I. (2013) Kyivska laboratoriia etnomuzykolohii [Kyiv Laboratory of Ethnomusicology]. Natsionalnii muzychnii akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho 100 rokiv [100 years [anniversary] of the Ukrainian Tchaikovsky National Musical Academy]. Kyiv, pp. 450–452.
Klymenko, I., Honcharenko, K. (2010). Rehionalno-zhanrovyj ohliad ukrainskykh etnomuzychnykh audiopublikatsii [Regional-genre review of the Ukrainian ethno-musical audio publications]. [Problems of Ethnomusicology. Collection of scientific articles]. Kyiv, 2010. Issue 5., pp. 207–231.
Klymenko, I., Murzyna, O. (2008). Kyivska Laboratoriia etnomuzykolohii. 1992–2007: Zbirnyk naukovykh prats ta materialiv z nahody 15-richchia diialnosti Problemnoi naukovo-doslidnoi laboratorii po vyvchenniu i propahandi narodnoi muzychnoi tvorchosti pry NMAU [Kyiv Laboratory of Ethnomusicology. 1992–2007: Collected scientific works and materials on occasion of 15 years of activity of the Problem Scientific Research Laboratory at the Ukrainian Tchaikovsky National Musical Academy]. Kyiv. 154 p. (Problems of Ethnomusicology: Issue 3).
Klymenko, I., Shevchuk, Ol. (2006) «Hurtopravtsi». UME – UME. Kyiv. Vol. 1. P. 557.
Klymenko, I., Shevchuk, Ol. (2011). Meloarealohiia. UME – UME. Kyiv. Vol. 3, pp. 359–360.
Kushniruk, O. Bilosvietova I. (2006). UME – UME. Kyiv. Vol. 1. P. 215.
Murzyna O. (2000). Do spravy orhanizatsii naukovo-doslidnykh tsentriv u Kyievi (20-ti ta 90-ti rr.) [On the organization of scientific-research centers in Kyiv (1920th and 1990th years)]. Ukrainske muzykoznavstvo [Ukrainian Musicology]. Kyiv. Issue 29, pp. 143–150.
Murzyna, Ol. (2013). Kafedra muzychnoi folklorystyky [Department of Musical folkloristic]. Natsionalnii muzychnii akademii Ukrainy imeni P. I. Chaikovskoho 100 rokiv [100 years [anniversary] of the Ukrainian Tchaikovsky National Musical Academy]. Kyiv, pp. 445–449.
PaParkhomenko, L. Murzyna, O. I. (2011). UME – UME. Kyiv, Vol. 3, pp. 614–615.
Sergeieva, I. Berehovskyi M. Ya. (2006). UME – UME. Kyiv. Vol. 1. P. 178.
Shevchuk, Ol. (2006). Ansambli naukovo-etnohrafichni [Ensembles scientific-ethnographic]. UME – UME. Kyiv. Vol. 1. P. 69–70.
Shevchuk, Ol. Bohdanova, O. (2006). UME – UME. Kyiv. Vol. 1. P. 227.
Shevchuk, Ol. Zachykievich (Sopilka), T. M. (2008). UME – UME. Kyiv. Vol. 2, pp. 140–141.
Shevchuk, Ol. Klymenko, I. V. (2008). UME – UME. Kyiv,. Vol. 2. P. 428.
Shevchuk, Ol. Koropnichenko, H. M. (2008). UME – UME. Kyiv,. Vol. 2, pp. 554–555.
Shevchuk, Ol. Matviienko, V. O. (2011). UME – UME. Kyiv. Vol. 3, pp. 334–335.
ShevShevchuk, Ol. Ponomarenko, V. M. (2017). UME – UME. Kyiv. Vol. 5.
Yefremov, Ye., Klymenko, I. (1989) Kyivska konservatoriia (zbyratska diialnist muzychnykh vuziv Ukrainy) [Kyiv Conservatory (collect activity of high musical institutes of Ukraine)]. Aktualni pytannia metodyky fiksatsii ta transkryptsii tvoriv narodnoi muzyky: zb. nauk. prats' – Actual methodic questions of a fixing and transcription of folk music works: collected scient. works. Kyiv, pp. 87–92.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Починаючи з червня 2025 року авторське право на публікацію залишається за авторами.
Автори можуть використовувати власні матеріали в інших виданнях за умови посилання на журнал «Проблеми етномузикології» як на місце першої публікації.
Наш журнал дотримується авторських прав та дозволів CREATIVE COMMONS для журналів із відкритим доступом.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- автори лишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, яка дає змогу іншим особам вільно поширювати опубліковане дослідження з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи в цьому журналі;
- автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи такою, якою її було опубліковано цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.